Załącznik nr 7A: GO ELECTRIC ESCROW


Załącznik nr 7A: Regulamin usługi GO ELECTRIC ESCROW

Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania wpłat przez Kupujących oraz wypłat przez Sprzedających dokonujących Transakcji w ramach GO ELECTRIC.

ARTYKUŁ 1. ZASADY ORAZ WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUGI

1.1. Informacje dotyczące podmiotu świadczącego Usługę GO ELECTRIC ESCROW

Podmiotem świadczącym usługę płatniczą, zwaną dalej w niniejszym regulaminie „usługą GO ELECTRIC ESCROW”, na rzecz Użytkowników jest GO ELECTRIC Marcin Bogdanowicz, ul. Tartaczna 5, 26-600 Radom, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 7961895421 oraz REGON: 147335650 , zwana dalej "GO ELECTRIC".

Opis podstawowych cech Usługi GO ELECTRIC ESCROW

1.2. Usługa GO ELECTRIC ESCROW jest usługą płatniczą w zakresie przyjmowania przez GO ELECTRIC środków pieniężnych przekazywanych przez Kupującego (w celach określonych w p. 1.4 oraz z wykorzystaniem udostępnionych Kupującemu kanałów płatności w celu zapłaty za Towar, które ewidencjonowane są w ramach narzędzia rozliczeniowego prowadzonego przez GO ELECTRIC dla Sprzedającego. Warunkiem przekazania wpłat, o których mowa powyżej, jest istnienie zobowiązania pieniężnego, wynikającego z umów zawartych pomiędzy Sprzedającymi i Kupującym w ramach Transakcji.

1.3. Umowa o świadczenie Usługi GO ELECTRIC ESCROW na zasadach określonych niniejszym regulaminem zostaje zawarta z chwilą otwarcia konta Kupującego na Goelectric.pl. 

1.4 Usługa GO ELECTRIC ESCROW to inaczej płatność Kupującego na rzecz Sprzedającego przechowywana przez GO ELECTRIC przez okres 28 dni (4 tygodnie) od dostarczenia towaru na wypadek niedostarczenia produktu lub dostarczenia wadliwego produktu. Problemy z produktem lub przesyłką Kupujący w pierwszym rzędzie zgłasza do Sprzedającego. Jeśli nie został rozwiązany, GO ELECTRIC, po rozpatrzeniu wszystkich dowodów, rozstrzyga i zwraca pieniądze odpowiednio Kupującemu lub Sprzedającemu. W tym celu, kupujący powinien zgłosić problem do GO ELECTRIC przed upływem 28 dni od dostarczenia towaru. W wypadku niedostarczenia produktu lub jego wymiany, okres usługi GO ELECTRIC ESCROW jest przedłużany o dalsze 14 dni od każdego nowego dostarczenia. GO ELECTRIC zastrzega sobie dowolne przedłużenie czasu na rozstrzygnięcie konfliktu oraz zgłoszenie sprawy do odpowiednich organów ścigania w przypadku zajścia przestępstwa.

1.5 Usługa GO ELECTRIC ESCROW realizowana jest z pomocą kanałów płatności, zwanych dalej Operatorem płatności, udostępnianych kupującym przy realizacji koszyka. Listę form płatności oraz operatorów płatności elektronicznych i ratalnych, z którymi współpracuje GO ELECTRIC zawiera załącznik nr 7B. Wpłaty kupującego trafiają na konto bankowe GO ELECTRIC, gdzie są odpowiednio długo przechowywane (art. 1.4), po czym przelewane na rachunek bankowy Kupującego lub Sprzedającego. 

Odpowiedzialność Stron

1.14. GO ELECTRIC zleca przelew wpłaty pomniejszonej o opłaty i prowizje (załącznik nr 4) natychmiast po czasie usługi GO ELECTRIC ESCROW, o której mowa w art. 1.4.

1.15. GO ELECTRIC nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w przekazywaniu należnych środków na rachunek bankowy lub adres wskazany przez Użytkownika na zasadach określonych w artykule 5 spowodowane niepodaniem bądź podaniem nieprawidłowych lub niekompletnych danych przez Użytkownika, które uniemożliwiają zrealizowanie przelewu bankowego lub przekazu pocztowego.

1.16. GO ELECTRIC nie jest stroną umowy zawartej pomiędzy Kupującym a Sprzedającymi i nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte wykonanie bądź niewykonanie umów zawartych przez Użytkowników, z wyłączeniem czynności objętych Usługą GO ELECTRIC ESCROW. GO ELECTRIC, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za zdolność Sprzedających do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów lub usług oraz wypłacalność Kupujących.

Statusy realizacji Usługi GO ELECTRIC ESCROW

1.17. Informacje dotyczące stanu realizacji Usługi GO ELECTRIC ESCROW oraz informacje niezbędne do zidentyfikowania transakcji płatniczych przeprowadzonych na rzecz Użytkownika, i wypłat zleconych w sposób określony artykule 5, dostępne są w ramach Konta prowadzonego dla Użytkownika w GO ELECTRIC, a ponadto przekazywane są przez GOELECTRIC.PL i Operatora płatności na adres e-mail wskazany przez Użytkownika. Informacje o których mowa powyżej udostępniane są w sposób umożliwiający Sprzedającemu przechowywanie i odtwarzanie tych informacji w niezmienionej postaci.

Nieautoryzowane transakcje płatnicze

1.18. W celu uniknięcia dokonywania nieautoryzowanych transakcji płatniczych Użytkownik zobowiązany jest nie udostępniać danych identyfikacyjnych(login, hasło) osobom trzecim.

1.19. Użytkownik zobowiązany jest zgłaszać niezwłocznie GO ELECTRIC i Operatorowi płatności stwierdzenie utraty, albo nieuprawnionego użycia danych identyfikacyjnych umożliwiających złożenie zlecenia płatniczego. Zgłoszenia należy kierować w sposób określony w artykule 1.21 w terminie 13 miesięcy od dnia, wykonania nieautoryzowanych lub nienależycie wykonanych transakcji płatniczych albo od dnia, w którym transakcja płatnicza miała być wykonana. Jeżeli Użytkownik nie dokona zgłoszenia we wskazanym powyżej terminie, roszczenia Użytkownika względem Operatora płatności z tytułu nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych usług płatniczych wygasają.

Kontakt z Operatorem płatności

1.20. Językiem, w którym GO ELECTRIC porozumiewa się z Użytkownikami jest język polski. W tym języku sformułowane są wszystkie dokumenty kształtujące relacje z Użytkownikami.

1.21. Wszelką korespondencję Użytkownika należy kierować w formie pisemnej na adres GO ELECTRIC lub w formie elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej: https://goelectric.pl/kontakt. Wszelka korespondencja powinna zawierać co najmniej nazwę pod jaką występuje Użytkownik w GO ELECTRIC oraz opis zgłoszenia. Korespondencja drogą elektroniczną co do zasady odbywa się z wykorzystaniem adresu e-mail przypisanego do Konta danego Użytkownika.

1.22. Na żądanie złożone przez Użytkownika zgłoszone w sposób określony w artykule 1.21 niniejszy regulamin dostarczany jest w formie pisemnej (papierowej).

Koszty związane z korzystaniem z Usługi GO ELECTRIC ESCROW

1.23. Użytkownik nie ponosi dodatkowego kosztu realizacji przez Operatora płatności Usługi GO ELECTRIC ESCROW z wyjątkiem odrębnych zleceń wypłaty w szczególnej formie wskazanych w artykule 5.6 i 5.7. Użytkownik zobowiązany jest do ponoszenia opłat związanych z realizacją Usługi GO ELECTRIC ESCROW na mocy umów zawartych przez Użytkownika z dostawcami usług płatniczych (bank lub centrum autoryzacyjno rozliczeniowe), a także ponoszenia kosztów transmisji poprzez sieć Internet danych związanych z korzystaniem z Usługi GO ELECTRIC ESCROW.

1.24. Każdy Użytkownik ma zapewniony w ramach Konta w GO ELECTRIC stały dostęp do elektronicznego zestawienia operacji związanych z Usługą GO ELECTRIC ESCROW dotyczących tego Użytkownika. 

ARTYKUŁ 2. PROCEDURA WERYFIKACYJNA

Procedura weryfikacyjna

2.1. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że w ramach Usługi GO ELECTRIC ESCROW prowadzona jest kwalifikacja wiarygodności finansowej zgodnie z art. 10 ustawy o usługach płatniczych i w związku z tym można zróżnicować zasady obsługi płatności lub uzależniać niektóre warunki świadczenia usług w zależności od zakwalifikowania Użytkownika do danej grupy ryzyka. GO ELECTRIC dokonuje powyższej analizy ryzyka obsługi płatności w oparciu o dane dostępne przy wykonywaniu Usługi GO ELECTRIC ESCROW. W uzasadnionych przypadkach GO ELECTRIC zastrzega sobie prawo odmowy obsługi danej płatności, w przypadku powzięcia wątpliwości co do legalności transakcji, z tytułu której następuje płatność lub legalność samej płatności. GO ELECTRIC nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Użytkownika z powodu odmowy, o której mowa w zdaniu poprzednim.

2.2. GO ELECTRIC zastrzega sobie prawo do zaprzestania świadczenia Usługi GO ELECTRIC ESCROW na rzecz Użytkownika, w przypadku blokady jego Konta lub podjęcia działań o których mowa w art. 2.13 lub 8.2. Regulaminu GO ELECTRIC. GO ELECTRIC może również dokonać blokady narzędzia rozliczeniowego w następujących przypadkach:

a. zmiany danych Użytkownika, w tym w szczególności numeru rachunku bankowego,

b.nieaktualnych lub błędnych danych niezbędnych do realizacji zlecenia płatniczego,

c. w wyniku zawiadomienia lub decyzji uprawnionego organu,

d. podejrzenia prania pieniędzy. W takim przypadku GO ELECTRIC zawiadomi Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF), a następnie będzie postępował zgodnie z wytycznymi GIIF.

2.3. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że używanymi instrumentami płatniczymi (w szczególności kartą płatniczą) może posługiwać się tylko i wyłącznie jej uprawniony posiadacz, a więc osoba, upoważniona do korzystania z danego instrumentu na mocy umowy z jego wydawcą. Wykryte przypadki naruszenia prawa podlegają zgłoszeniu właściwym organom ścigania.

2.4. Użytkownik chcący sprzedawać na goelectric.pl zobowiązany jest przejść identyfikację, o której mowa w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu ze zm.) zwana dalej „Identyfikacją Sprzedawcy”. W tym celu powinien zasilić rachunek bankowy wskazany przez GO ELECTRIC kwotą 1,01 zł z rachunku bankowego Użytkownika, o którym mowa w artykule 5.2. Powyższa kwota jest w całości zwracana przez GO ELECTRIC na rachunek bankowy Użytkownika, z którego została wpłacona lub jest doliczana do kwoty pierwszej wypłaty, o której mowa w artykule 5. Operator płatności może również przeprowadzić Identyfikację Użytkownika na podstawie innej procedury przewidzianej w przepisach prawa. Przepisy niniejszego artykułu stosuje się odpowiednio w przypadku zmiany przez Użytkownika rachunku bankowego, o którym mowa w artykule 5.2 i 5.3.

2.5. Użytkownik zobowiązany jest stosować się do obowiązujących przepisów prawa, jak i zasad postępowania i procedur wyznaczonych przez GO ELECTRIC i Operatora płatności, w celu zapewnienia przestrzegania przepisów prawa, oraz zasad określonych przez właściwe organizacje kart płatniczych.

ARTYKUŁ 3. USŁUGA GO ELECTRIC ESCROW DLA KUPUJĄCYCH

Szczególne zasady świadczenia Usługi GO ELECTRIC ESCROW dla Kupujących

3.1. GO ELECTRIC świadcząc Usługę GO ELECTRIC ESCROW na rzecz Kupującego dokonuje przekazania otrzymanych środków pieniężnych do Sprzedającego poprzez zaksięgowanie ich w ramach narzędzia rozliczeniowego. Usługa GO ELECTRIC ESCROW na rzecz Kupującego realizowana jest nie później niż w terminie do końca następnego dnia roboczego od momentu otrzymania zlecenia płatniczego przez Operatora płatności od Kupującego. Momentem otrzymania zlecenia płatniczego przez GO ELECTRIC jest moment, w którym rachunek bankowy GO ELECTRIC został uznany kwotą zapłaty za Towar przekazaną przez Kupującego. Kupujący nie może odwołać zlecenia płatniczego od momentu otrzymania go przez Operatora płatności.

3.2. GO ELECTRIC świadczy Usługę GO ELECTRIC ESCROW na podstawie złożonego przez Kupującego zlecenia płatniczego, którego złożenie następuje poprzez zwykłe zamówienie sklepowe na stronie goelectric.pl (możliwe jest jednoczesne złożenie wielu zleceń płatniczych do wielu Sprzedających). Brak otrzymania wpłaty przez GO ELECTRIC w ciągu 10 dni od daty złożenia zlecenia płatniczego powoduje, iż zlecenie uzyskuje status „anulowane”.

3.3. GO ELECTRIC w ramach Usługi GO ELECTRIC ESCROW udostępnia Kupującym następujące kanały płatności obsługiwane przez dostawców usług płatniczych:

a.przelewy elektroniczne, obejmujące płatności bezgotówkowe w pieniądzu polskim,

b.przelewy tradycyjne dokonywane poza siecią Internet lub inne przelewy elektroniczne,

c.przy użyciu kart płatniczych, obejmujące płatności bezgotówkowe w pieniądzu polskim dokonywane kartami płatniczymi, które zostały dopuszczone przez banki do realizacji transakcji w środowisku internetowym, w przypadku płatności za Towary w wybranych kategoriach,

d.inne metody udostępnione przez Operatora Płatności, umożliwiające wykonywanie zobowiązań Kupujących wobec Sprzedających.

3.4. Minimalna i maksymalna wysokość operacji w ramach Usługi GO ELECTRIC ESCROW może zostać ustalona w stosunku do danego Kupującego, przez właściwy bank, centrum autoryzacyjno-rozliczeniowe lub Operatora płatności.

3.5. Ponadto Usługa GO ELECTRIC ESCROW umożliwia Kupującemu między innymi:

a.przechowywanie oraz zmianę swoich danych osobowych i adresowych,

b.dostęp do historii wpłat dokonanych na rzecz Sprzedających,

c.dostęp do statusów wpłat („rozpoczęte”, „anulowane”, zakończone”),

d.zlecenie dopłaty w przypadku gdy wpłata dokonana na rzecz Sprzedającego była niezgodna z kosztami zakupu Towaru uzgodnionymi ze Sprzedającym.

ARTYKUŁ 4. ZASADY REALIZACJI WYPŁAT

Szczególne zasady świadczenia Usługi GO ELECTRIC ESCROW dla Sprzedających

4.1. GO ELECTRIC świadcząc usługę GO ELECTRIC ESCROW na rzecz Sprzedającego prowadzi narzędzie rozliczeniowe dla Sprzedającego oraz na zlecenie Sprzedającego inicjuje przelew zgromadzonych środków na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedającego lub inicjuje wypłatę środków przekazem pocztowym na warunkach określonych w artykule 5.7. W ramach Usługi GO ELECTRIC ESCROW Operator płatności przyjmuje w ramach narzędzia rozliczeniowego Sprzedającego wpłaty dokonywane przez Kupujących w związku z Transakcjami dokonanymi w ramach GO ELECTRIC oraz innych serwisów prowadzonych przez Goelectric.pl poza granicami Polski.

4.2. Usługa GO ELECTRIC ESCROW umożliwia Sprzedającym ponadto:

a. dostęp do informacji o historii wpłat dokonanych przez Kupujących,

b.dostęp do informacji o statusie wypłat inicjowanych przez Sprzedającego („rozpoczęte”, „anulowane”, „zakończone”),

c.zwrot Kupującemu wpłaconych przez niego środków, do momentu zlecenia wypłaty, przy czym zwrot może zostać zlecony w terminie do 12 miesięcy od dokonania wpłaty.

4.3. W przypadku niewypełnienia bądź niekompletnego wypełnienia formularza konfiguracyjnego, o którym mowa w artykule 5.3. lub w przypadku niemożliwości dokonania identyfikacji, o której mowa w artykule 5.3., Sprzedający nie może podnosić wobec Kupującego zarzutu braku zapłaty za Towar, jeśli środki pieniężne kierowane przez Kupującego do Sprzedającego w celu zapłaty za Towar zostały w całości zaksięgowane w ramach narzędzia rozliczeniowego.

4.4. Sprzedający, który prawidłowo i w całości wypełnił formularz konfiguracyjny na stronach GO ELECTRIC, w Moje Konto/Twój sklep/Edytuj Profil, ma dostęp w formie elektronicznej do zestawienia transakcji płatniczych w zakładce Moje Konto/Twój Sklep/Tranzakcje.

ARTYKUŁ 5. ZASADY REALIZACJI WYPŁAT

Ogólna zasada realizacji wypłat

5.1. W ramach Usługi GO ELECTRIC ESCROW Sprzedawca otrzymuje wypłatę środków na zweryfikowany rachunek bankowy w kwocie pomniejszonej o koszty poniesione na rzecz GO ELECTRIC. Wypłaty będą realizowane zgodnie z danymi, o których mowa w artykule 5.3.

Moment otrzymania zlecenia wypłaty przez Operatora płatności

5.2. GO ELECTRIC realizuje wypłatę środków zaewidencjonowanych w ramach narzędzia rozliczeniowego Użytkownika nie później niż w terminie do końca następnego dnia roboczego po otrzymaniu przez Operatora płatności zlecenia wypłaty od Użytkownika. Momentem otrzymania zlecenia wypłaty jest:

a.moment, w którym zlecenie przekazane przez Użytkownika zostało otrzymane przez Operatora płatności- w przypadku wskazanym w artykule 5.5.lit a)

b.początek dnia wskazanego przez Użytkownika w formularzu konfiguracyjnym- w przypadku wskazanym w artykule 5.5. lit. b), 5.6 i 5.7. W przypadku wskazanym w artykule 5.5. lit a) Użytkownik nie może odwołać zlecenia wypłaty od momentu otrzymania go przez Operatora płatności. W przypadku wskazanym w artykule 5.5 lit. b), 5.6 i 5.7. Użytkownik może odwołać zlecenie wypłaty środków zaewidencjonowanych w ramach narzędzia rozliczeniowego nie później niż do końca dnia roboczego poprzedzającego dzień wypłaty wskazany przez Użytkownika.

Zakres informacji niezbędnych do realizacji wypłaty

5.3. Celem dokonania wypłaty, o której mowa w artykułach 5.5-5.7 Sprzedający powinien wypełnić formularz konfiguracyjny na stronach GOELECTRIC.PL w zakładce Moje Konto/Twój Sklep/Edytuj Profil oraz Szczegóły Płatności. Wypełniając formularz konfiguracyjny Użytkownik podaje co najmniej następujące dane: imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, numer konta bankowego, na który będą przekazywane środki zgromadzone w ramach narzędzia rozliczeniowego. Dane Użytkownika wskazane powyżej powinny być zgodne z danymi posiadacza rachunku bankowego związanego z Identyfikacją Sprzedawcy. W przypadku konta Firma Użytkownik musi wpisać również NIP oraz dodatkowe informacje o firmie w polu “O Sklepie”, tj. przynajmniej pełną nazwę firmy. W przypadku Konta Junior możliwe jest wskazanie w powyższym formularzu danych opiekuna prawnego Użytkownika tego Konta. W razie zmiany rachunku bankowego, Użytkownik jest zobowiązany poinformować o tym GOELECTRIC.PL poprzez formularz kontaktowy na stronie https://goelectric.pl/kontakt, po czym przejść nową procedurę identyfikacyjną. 

5.4. Wypłata wskazana w artykułach 5.5-5.7 wywołuje skutki po stronie Użytkownika jeżeli wszystkie wymagane dane zostały podane prawidłowo.

Częstotliwość wypłat

5.5. Użytkownik w ramach korzystania z instrumentu płatniczego, o którym mowa w artykule 5.1. może zlecić wypłatę na rachunek bankowy prowadzony w banku polskim:

a.jako wypłatę jednorazową (wypłata na żądanie),

b.zlecić wypłaty cykliczne i określić ich częstotliwość (wypłaty automatyczne). Warunkiem realizacji wypłaty automatycznej jest posiadanie w ramach narzędzia rozliczeniowego środków o równowartości co najmniej 20 złotych.

Wypłaty niestandardowe

5.6. Pomimo zasady zawartej w art. 5.1. GO ELECTRIC, na szczególne zlecenie Użytkownika dokonuje wypłaty środków zaewidencjonowanych w ramach narzędzia rozliczeniowego przelewem na rachunek bankowy prowadzony przez bank mający siedzibę poza granicami Polski, przy czym zlecenie takie przyjmowane jest do realizacji pierwszego dnia miesiąca dla kwot poniżej 100 PLN oraz pierwszego i czternastego dnia miesiąca dla kwot powyżej 100 PLN (jeżeli 1 lub 14 dzień miesiąca przypada w sobotę lub niedzielę bądź dzień ustawowo wolny od pracy, zlecenie wypłaty realizowane jest w kolejnym dniu roboczym). Użytkownik może odrębnie zlecić wypłaty na rachunek bankowy prowadzony przez bank mający siedzibę poza granicami Polski w innym czasie niż powyżej zakreślony, po uprzednim uzgodnieniu z Operatorem wysokości opłaty za takie zlecenie, które zobowiązany będzie ponieść Użytkownik.

5.7. Pomimo zasady zawartej w art. 5.1. GO ELECTRIC, na szczególne zlecenie Użytkownika dokonuje automatycznej wypłaty środków zaewidencjonowanych na rachunku płatniczym przekazem pocztowym, o ile wartość tych środków nie przekracza kwoty 800 PLN. Zlecenia takie są przyjmowane i realizowane pierwszego dnia miesiąca. Jeżeli pierwszy dzień miesiąca przypada w sobotę lub niedzielę bądź dzień ustawowo wolny od pracy, zlecenie wypłaty realizowane jest w kolejnym dniu roboczym. Użytkownik może odrębnie zlecić wypłaty przekazem pocztowym w innym czasie niż powyżej zakreślony, po uprzednim uzgodnieniu z GO ELECTRIC wysokości opłat za takie zlecenie, które zobowiązany będzie ponieść Użytkownik.

5.8. Warunkami wypłaty przez Użytkownika środków zaewidencjonowanych w ramach narzędzia rozliczeniowego na zagraniczny rachunek bankowy są:

a. możliwość rozliczania wypłat w PLN przez bank Użytkownika; oraz

b.rachunek zagraniczny jest prowadzony przez bank mający siedzibę w jednym Z krajów Unii Europejskiej lub w państwie równoważnym w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

ARTYKUŁ 6. PRYWATNOŚĆ I POUFNOŚĆ

Zasady ochrony danych osobowych Użytkowników korzystających z Usługi GO ELECTRIC ESCROW

6.1. Dane osobowe Użytkowników: imię, nazwisko, adres zamieszkania, login, adres e-mail, numer telefonu przekazywane są przez Goelectric.pl Operatorowi płatności, w celu świadczenia Usługi GO ELECTRIC ESCROW, a także w celu wypełnienia przez Operatora płatności obowiązków przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa.

6.2. Przekazanie danych osobowych Operatorowi płatności dotyczy danych niezbędnych do świadczenia Usługi GO ELECTRIC ESCROW oraz realizacji obowiązków związanych ze świadczeniem Usługi GO ELECTRIC ESCROW (tj. danych takich jak: imię, nazwisko, ulicę i nr domu, kod pocztowy, miasto, adres e-mail, numer telefonu, numer rachunku bankowego).

6.3. W odniesieniu do danych osobowych Użytkowników, przekazanych przez Goelectric.pl Operatorowi płatności, administratorem tych danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), dalej zwane „RODO” - poza Goelectric.pl jest także GO ELECTRIC.

6.4. Dane osobowe Użytkowników, przekazane przez Goelectric.pl Operatorowi płatności, są przetwarzane zgodnie z prawem, w tym w szczególności zgodnie z przepisami RODO, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawą.

6.5. GO ELECTRIC z należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych, w tym zabezpieczenia o charakterze programistycznym (między innymi systemy szyfrowania danych). GO ELECTRIC zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa. GO ELECTRIC sprawuje stałą kontrolę nad procesem przetwarzania danych oraz ogranicza dostęp do danych w możliwie największym stopniu, udzielając stosownych upoważnień tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do prawidłowego świadczenia usług.

6.6. GO ELECTRIC zapewnia Użytkownikom, których dane osobowe zostały mu przekazane przez Goelectric.pl, realizację uprawnień wynikających z RODO. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do danych, a także do ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania, zgłoszenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowania oraz do przenoszenia i usunięcia danych.

6.7. Dane osobowe Użytkowników, których dane osobowe zostały przekazane przez Goelectric.pl Operatorowi płatności, mogą być przekazywane:

a) podmiotom uprawnionym do otrzymania tych danych na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości, w szczególności w ramach wypełniania przez Operatora płatności obowiązków przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa i związanych ze świadczeniem przez Operatora płatności Usługi GO ELECTRIC ESCROW;

b) w zależności od wybranej przez Użytkownika metody płatności ww. dane osobowe mogą zostać przekazane do: banków, instytucji płatniczych, instytucji pożyczkowych, organizacji kart płatniczych, schematów płatniczych) w celu realizacji Usługi GO ELECTRIC ESCROW;

c) ponadto podmiotom wspierającym działalność GO ELECTRIC ESCROW tj. dostawcom infrastruktury IT, dostawcom narzędzi do analizy ryzyka płatności;

d) Sprzedającym celem poinformowania ich o statusie płatności w ramach Usługi GO ELECTRIC ESCROW,

e) Goelectric.pl w celu przeciwdziałania oszustwom na GO ELECTRIC.

6.8. Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych Użytkownika przez GO ELECTRIC ESCROW znajduje się z Polityce Prywatności GO ELECTRIC ESCROW dostępnej tutaj.

ARTYKUŁ 7. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

Zasady przyjmowania i rozpatrywania reklamacji

7.1. Użytkownik może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym regulaminie nie zostały zrealizowane lub są realizowane niezgodnie z jego postanowieniami.

7.2. Reklamację można złożyć w formie:

a. pisemnej na adres GO ELECTRIC,

b. elektronicznej, za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie GO ELECTRIC https://goelectric.pl/kontakt,

c. telefonicznej, pod numerem telefonu: + 48 (48) 685 50 86 (połączenie płatne wg taryfy operatora, z którego usług korzysta Użytkownik), od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00.

7.3. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, GO ELECTRIC zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.

7.4. GO ELECTRIC rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga podjęcia przez Operatora płatności współdziałania z bankiem, który współpracował z nim przy obsłudze płatności, wyżej wskazany termin może ulec przedłużeniu o czas niezbędny do uzyskania od banku niezbędnych informacji, jednak nie dłużej niż do 60 dni licząc od dnia wpływu reklamacji. GO ELECTRIC informuje Użytkownika o przedłużeniu terminu rozpatrywania reklamacji wskazując przyczynę opóźnienia, okoliczności, które mają być wyjaśnione oraz termin udzielenia ostatecznej odpowiedzi.

7.5. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona przez GO ELECTRIC ESCROW pisemnie lub w formie elektronicznej, o ile Użytkownik wyraził na to zgodę.

7.6. Użytkownik zobowiązany jest współdziałać z Operatorem płatności, w celu wyjaśnienia wszelkich kwestii związanych z przeprowadzanymi przez wystawców kart płatniczych reklamacjami, w szczególności zobowiązany jest udzielać wszelkich niezbędnych informacji dotyczących Transakcji, tytułem której nastąpiła reklamowana płatność oraz na każde wezwanie Operatora płatności, w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania, dostarczyć Operatorowi płatności, kopie dokumentów dotyczących realizacji Transakcji, w ramach której Użytkownik przyjął płatność dokonaną kartą płatniczą, w tym: kopię potwierdzenia nadania zamawianej przez Kupującego przesyłki lub potwierdzenie zrealizowania zamawianej usługi. Użytkownik zobowiązany jest przechowywać te dokumenty przez okres co najmniej 24 miesięcy od daty realizacji płatności.

7.7. Użytkownik może wnieść skargę na naruszające przepisy prawa działanie Operatora płatności do organu sprawującego nadzór nad Operatorem płatności.

ARTYKUŁ 8. ZASADY REALIZACJI PŁATNOŚCI W PROCESIE ZAKUPÓW BEZ REJESTRACJI

Płatności za zakupy w trybie „bez Rejestracji”

8.1. Postanowienia niniejszego artykułu określają szczególne zasady obsługi płatności przez GO ELECTRIC ESCROW dla Użytkowników, którzy dokonują Transakcji bez zakładania Konta, zgodnie z postanowieniami art. 2.7. Regulaminu GO ELECTRIC. W pozostałym zakresie, nieuregulowanym w niniejszym artykule stosuje się pozostałe postanowienia regulaminu Usługi GO ELECTRIC ESCROW.

8.2. Płatność w rozumieniu niniejszego artykułu oznacza dokonywaną przez Kupującego zapłatę na rzecz Sprzedającego za pośrednictwem GO ELECTRIC ESCROW w celu wykonania zobowiązania pieniężnego powstałego w wyniku Transakcji pomiędzy Kupującym a Sprzedającym, stanowiąca pojedynczą transakcję płatniczą w rozumieniu Ustawy.

8.3. W ramach Usługi dla Kupujących, o których mowa w art. 8.1. GO ELECTRIC ESCROW nie prowadzi rachunku płatniczego ani narzędzia rozliczeniowego.

8.4. Celem skorzystania z Usługi GO ELECTRIC ESCROW Kupujący powinien podać następujące dane: imię, nazwisko, ulicę i nr domu, kod pocztowy, miasto, adres e-mail, numer telefonu. W uzasadnionych przypadkach GO ELECTRIC ESCROW jest uprawniony do żądania od Kupującego innych danych niezbędnych do oceny ryzyka Płatności z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 RODO.

8.5. GO ELECTRIC ESCROW świadczy Usługę GO ELECTRIC ESCROW na podstawie otrzymanego od Kupującego zlecenia płatniczego, którego złożenie jest możliwe po zaakceptowaniu Regulaminu GO ELECTRIC, w tym niniejszego regulaminu Usługi GO ELECTRIC ESCROW oraz podaniu danych określonych w artykule 8.4 powyżej

8.6. Za moment otrzymania zlecenia płatniczego przez GO ELECTRIC ESCROW uznaje się dzień, w którym rachunek bankowy GO ELECTRIC ESCROW został uznany kwotą Płatności. W przypadku gdy GO ELECTRIC ESCROW otrzymała zlecenie płatnicze w dniu nie będącym dla GO ELECTRIC ESCROW dniem roboczym, przyjmuje się, że zlecenie płatnicze zostało otrzymane w pierwszym dniu roboczym następującym po tym dniu.

8.7. Kupujący jest informowany o dokonanej Płatności w formie komunikatu elektronicznego umożliwiającego utrwalenie zawartych w nim danych.

ARTYKUŁ 9. ZMIANY REGULAMINU GO ELECTRIC ESCROW

Zasady zmiany regulaminu Usługi GO ELECTRIC ESCROW

9.1. GO ELECTRIC poinformuje Użytkownika o ewentualnych zmianach postanowień umowy zawartych w niniejszym regulaminie nie później niż 2 miesiące przed proponowaną datą ich wejścia w życie. Informacja przekazana zostanie na stronie GO ELECTRIC w sposób umożliwiający jej utrwalanie oraz odtwarzanie przechowywanych danych w niezmienionej postaci lub w formie pisemnej (papierowej)- na żądanie złożone przez Użytkownika zgłoszone w sposób określony w artykule

9.2. Jeżeli przed określonym dniem wejścia w życie zmian umowy Użytkownik nie zgłosi sprzeciwu wobec takich zmian, uznaje się, że Użytkownik wyraził na nie zgodę. W przypadku, gdy Użytkownik zgłosi sprzeciw w formie pisemnej , ale nie dokona wypowiedzenia umowy w sposób określony w artykule 9.3. umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian.

9.3. Użytkownik ma prawo przed datą proponowanego wejścia w życie zmian, wypowiedzieć umowę, składając oświadczenie o wypowiedzeniu umowy w formie pisemnej na adres GO ELECTRIC. W takim wypadku umowa ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym, jednakże realizacja rozpoczętych Usług GO ELECTRIC ESCROW dla Użytkowników zostanie zakończona na zasadach określonych w niniejszym regulaminie Usługi GO ELECTRIC ESCROW.

ARTYKUŁ 10. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA

Rezygnacja z Usługi GO ELECTRIC ESCROW

10.1. W terminie 14 dni od zawarcia umowy, o której mowa w art. 1.3. i 1.4, Kupujący może od niej odstąpić bez podania przyczyn, poprzez złożenie oświadczenia w formie elektronicznej na adres sprzedaz@goelectric.pl lub na piśmie na adres GO ELECTRIC ul. Władysława Beliny Prażmowskiego 2, UP1 skr. poczt. 115, 26-600 Radom. Wówczas Kupujący może nadal dokonywać zakupów, ale nie będzie objęty Programem Ochrony Kupujących. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Usługa GO ELECTRIC ESCROW będzie wykonywana niezwłocznie po zawarciu umowy o świadczenie tej Usługi.

10.2. Kupujący uprawniony jest do rozwiązania umowy określonej w artykule 1.3 i 1.4 w każdym czasie poprzez złożenie stosowanego oświadczenia w formie elektronicznej na adres sprzedaz@goelectric.pl lub na piśmie na adres GO ELECTRIC ul. Władysława Beliny Prażmowskiego 2, UP1 skr. poczt. 115, 26-600 Radom.

POK GO ELECTRIC

10.3. Wszyscy Kupujący, którzy dokonali zakupów w GO ELECTRIC, z wykorzystaniem Usługi GO ELECTRIC ESCROW, objęci są Programem Ochrony Kupujących GO ELECTRIC, którego warunki reguluje regulamin "POK GO ELECTRIC", znajdujący się w Załączniku nr 9 do Regulaminu.

Odwołanie do Regulaminu GO ELECTRIC

10.4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, a także w odniesieniu do definiowania użytych w niniejszym regulaminie terminów pisanych duża literą zastosowanie mają postanowienia Regulaminu GO ELECTRIC, o ile niniejszy regulamin nie stanowi inaczej.

Prawo właściwe

10.5. Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Użytkownikiem a GO ELECTRIC, oraz umowy pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem płatności, której przedmiotem są usługi świadczone przez Operatora płatności, w ramach Usługi GO ELECTRIC ESCROW na warunkach określonych w niniejszym regulaminie, jest prawo polskie.