Regulamin zamieszczania ofert

Jakie rodzaje ofert można wystawiać?

W GO ELECTRIC można wystawiać następujące rodzaje ofert:

- zwykłe oferty sprzedażowe jak w sklepie internetowym

- produkty wirtualne (np.: bilet, usługa, rejestracja, plik)

- licytacje (z różnymi bezpłatnymi funkcjami)

- licytacje połączone z ofertą sprzedażową Kup Teraz

- ogłoszenia w kategoriach Usługi, Praca i Wynajem


Ogłoszenia - czym się różnią od ofert sprzedaży i ile kosztują

- Ogłoszenia to inaczej oferty bez cen w kategoriach Usługi, Praca i Wynajem, które służą jedynie celom ogłoszeniowym, a nie zawarciu umowy sprzedaży poprzez GO ELECTRIC. W tych kategoriach można również przedstawiać oferty do zakupienia przez GO ELECTRIC (jak inne produkty), które wówczas nie są traktowane jako ogłoszenia, lecz jak inne produkty (oferty z cenami), a więc ich wystawianie jest bezpłatne, pobierana jest tylko prowizja od sprzedaży przy płatnościach elektronicznych oraz opcjonalnie opłaty za opcje dodatkowe.

- Ogłoszenia mogą być wystawiane tylko w kategoriach Usługi, Praca i Wynajem.

- Wszystkie ogłoszenia są bezpłatne, ale Użytkownicy powinni zawsze starać się przeformułować swoje ogłoszenia na oferty sprzedaży, a więc oferty z cenami do zakupu przez GO ELECTRIC wystawione jak każdy inny produkt. Ogłoszenia, które wyraźnie da się wystawić jako oferty sprzedaży, nie będą akceptowane. Przykładem ogłoszenia, które powinno się wystawić jako ofertę sprzedaży przez GO ELECTRIC jest wynajem elektrycznego roweru, e-skutera lub innego e-pojazdu.


Obowiązki Sprzedającego po sprzedaży

Przede wszystkim Sprzedawca nie może zapomnieć po sprzedaży towaru o wprowadzeniu Informacji o przesyłce oraz odpowiedniego statusu zamówienia na stronie danego zamówienia w zakładce Twój Sklep / Zamówienia. Dzięki tej informacji GO ELECTRIC będzie wiedziało kiedy zwrócić pieniądze za Sprzedaż - tj. po 14 dniach od otrzymania zamówienia przez Kupującego, jeśli Kupujący nie zgłosi zwrotu lub innych problemów w tym czasie ze względu na obowiązujący w GO ELECTRIC Program Ochrony Kupujących oraz płatności GO ELECTRIC ESCROW (więcej o tym: tutaj). Sprzedający ma obowiązek uaktualnienia, a następnie wysłania potwierdzenia wysyłki do Kupującego na stronie danego zamówienia po wprowadzeniu tam i zapisaniu numeru oraz URL przesyłki. Jeśli firma kurierska nie udostępnia takich informacji, wtedy Sprzedawca nie wpisuje nic, zmienia tylko status na "Wysłane" dla poinformowania o wysyłce Kupującego i GO ELECTRIC, które w takiej sytuacji będzie się kontaktowało z Kupującym dla potwierdzenia we właściwym czasie, a proces przekazywania środków za sprzedaż może potrwać dłużej. 


Jakie rodzaje towarów i usług można wystawiać?

Ponieważ GO ELECTRIC promuje i wystawia tylko pojazdy elektryczne lub ekologiczne można wystawiać tylko takie pojazdy oraz towary i usługi powiązane z nimi. Listę towarów zakazanych zawiera Załącznik nr 1 do regulaminu wystawiania ofert. Każdy dodany produkt, usługa lub ogłoszenie są zatwierdzane przez administratora.


Czas realizacji zamówienia, zwroty i gwarancja

Każdy Sprzedawca powinien określić czas realizacji zamówienia w swoim profilu Sprzedawcy lub na każdym produkcie z osobna. Czas realizacji zamówienia produktów sprzedawanych przez sklep GO ELECTRIC jest zależny od wyboru metody dostawy, a Kupujący jest zawsze na bieżąco informowany o statusie zamówienia, którego całkowita realizacja wraz z dostawą nie trwa zwykle dłużej niż kilka dni na terenie kraju. Do tych standardów szybkiej realizacji zamówienia lub przynajmniej ciągłego informowania Kupującego zobowiązany jest również każdy Sprzedawca, któremu ułatwiamy to poprzez możliwość zmiany statusu danego zamówienia w zakładce Mój Sklep / Zamówienia, co powoduje automatyczne wysłanie aktualizujących powiadomień GO ELECTRIC do Kupującego. 

Informacje nt. gwarancji podobnie, jak czasu realizacji zamówienia, Sprzedawca zobowiązany jest umieścić na stronie swojego profilu Sprzedawcy w GO ELECTRIC lub każdej stronie z nowym produktem. Zgodnie z dobrymi standardami najlepiej jeśli gwarancja wynosi co najmniej 24 miesiące tak, jak w sklepie GO ELECTRIC.

Informacji na temat swojego czasu na zwrot Sprzedawca może udzielić, ale tylko jeśli jest on większy od przysługującego wszystkim Użytkownikom GO ELECTRIC ze względu na Program Ochrony Kupujących - https://goelectric.pl/faqs/-go-electric/program-ochrony-kupujacych-pok.html