Załącznik nr 4 - Opłaty i prowizje


Załącznik nr 4. Opłaty i prowizje

CZĘŚĆ I. UWAGI OGÓLNE

  1. Goelectric.pl pobiera następujące opłaty i prowizje za usługi związane z organizacją Transakcji świadczone w ramach Goelectric.pl:
    a. prowizje (6%) od sprzedaży od Sprzedawców, lecz nie więcej niż 100zł (por. pkt.6)
    b. opłaty za opcje dodatkowe (nieobowiązkowe)
  2. Gdy produkt został zwrócony przez Kupującego, opłaty, o których mowa w ppkt. a podlegają rekompensacie w pewnych sytuacjach (por. Część VI). Opłaty wymienione w ppkt. b punktu powyższego podlegają zwrotowi, gdy Sprzedający zawiesił wystawianie produktu, a opłaty wykraczały poza tą datę. Opłaty jednorazowe za opcje dodatkowe nie podlegają zwrotowi, chyba że Sprzedający wycofa się odpowiednio wcześnie nie narażając GO ELECTRIC na dodatkowe koszty. Szczegóły rozliczeń zawierają dalsze części niniejszego załącznika.
  3. Goelectric.pl nie pobiera opłat ani za wystawianie ofert sprzedaży na GO ELECTRIC ani za usługi GO ELECTRIC ESCROW ani za POK (Program Ochrony Kupujących); może jednak pobierać opłaty za inne usługi świadczone w ramach GO ELECTRIC. Wysokość tych opłat określona jest każdorazowo w regulaminie danej usługi.
  4. Wszystkie kwoty podane w niniejszym Załączniku są kwotami brutto (zawierają podatek od towarów i usług, tj. VAT). W przypadku, gdy wysokość opłaty lub prowizji ustalana jest jako procent od danej kwoty (np. ceny sprzedaży), jako podstawa ustalenia tej opłaty czy prowizji przyjmowana jest kwota brutto (z VAT). Kwoty prowizji zaokrąglane są w górę do pełnych groszy.
  5. Niedopuszczalne jest bezpośrednie obciążanie Kupującego przez Sprzedającego kosztami Transakcji.
  6. Wymieniona w pkt.1 prowizja nie jest pobierana podczas pierwszej sprzedaży oraz maleje do 5.5% przy sprzedaży 10 produktów miesięcznie oraz do 4.9% przy sprzedaży 100 produktów miesięcznie.
  7. GO ELECTRIC nigdy nie pobiera żadnych opłat od Kupujących. 

CZĘŚĆ II. PROWIZJE OD SPRZEDAŻY

  1. Prowizja od sprzedaży naliczana jest każdorazowo w chwili przybicia aukcji lub zakupu przez Kup Teraz lub zakupu przez Do Koszyka.
  2. Wysokość prowizji zależy od ceny końcowej (nie uwzględniając kosztów dostawy).
  3. Minimalna wartość jednorazowo naliczonej prowizji za każdą sztukę wynosi 0,25 PLN.
  4. W przypadku usunięcia Oferty wieloprzedmiotowej wyłącznie z opcją Kup Teraz lub zakończenia jej przed czasem na zasadach opisanych w art. 8.2. Regulaminu, prowizja od sprzedaży naliczana jest od sprzedanych sztuk Towaru do momentu usunięcia lub zakończenia Oferty. 
  5. Prowizje od sprzedaży pobierane są na zasadach opisanych poniżej: 

Kategoria

Stawka prowizji

wszystkie kategorie

6%

Minimalna wartość jednorazowo naliczonej prowizji

0,25 zł

CZĘŚĆ III. OPŁATY ZA OPCJE DODATKOWE

  1. Użytkownik może wybrać opcje dodatkowe pozwalające ustalić szczególny sposób prezentacji strony z treścią Oferty i jej promocji w GO ELECTRIC.
  2. Opłata za każdą opcję dodatkową naliczana jest w momencie publikacji Oferty, a w przypadku późniejszego wyboru danej opcji – w momencie jej zastosowania. 
  3. Opłaty za opcje dodatkowe pobierane są na zasadach ogólnych, opisanych w punkcie A poniżej.
  4. W przypadku usunięcia Oferty lub zakończenia jej przed czasem na zasadach opisanych w Regulaminie, opłaty za opcje dodatkowe podlegają zwrotowi w wysokości pomniejszonej o kwotę proporcjonalną do czasu, przez jaki Oferta była opublikowana w GO ELECTRIC.
  5. Opcją dodatkową jest również audyt dokonywany przez GO ELECTRIC. Sprzedawcy mogą wysłać towar do GO ELECTRIC w celu ocenienia jego jakości i uzyskania odznaki jakości lub/i wiarygodności widocznej na stronach GO ELECTRIC.
  6. Opłaty za opcje dodatkowe będą naliczane zgodnie z cennikiem przedstawionym poniżej.

Opcja dodatkowa

Stawka

Indywidualna strona sklepowa

Indywidualna strona promująca produkt

10zł/msc. (prosta strona), 20zł/msc. (złożona z multimediami)

+opłaty jednokrotne za instalację gotowego kodu: 10 i 20zł odpowiednio za prostą i złożoną multimedialnie stronę lub jeśli strona ma być opracowana przez GO ELECTRIC: 100zł za prostą stronę, 200zł za złożoną multimedialnie (na przykład taką jak strona sklepu firmowego GO ELECTRIC); każda późniejsza drobna poprawka 10zł. Przygotowanie prezentacji lub promocji wideo przez GOELECTRIC liczone jest oddzielnie - 200zł za 1min animowanego filmu z muzyką i lektorem.

Pojedyncze elementy na stronie, takie jak baner, sekcja najczęściej zadawanych pytań, okienko YouTube itp.

3zł/msc za element

+opłata jednorazowa za przygotowanie 10zł; każda późniejsza poprawka 10zł

Dodatkowe zakładki na stronie produktu (jak na stronie motoroweru Błyskawica: https://goelectric.pl/motorowery/1-motorower-elektryczny.html - z wyjątkiem zakładki Funkcje)

3zł/msc za zakładkę

+opłata jednorazowa za przygotowanie 10zł; każda późniejsza poprawka 10zł

Audyt - ocena jakości

Ocena GO ELECTRIC

50zł od prostego produktu, 150zł od złożonego jak motocykl oraz wymagającego specjalnych testów - takiego jak akumulator.

Opłaty za transport w dwie strony pokrywa Sprzedawca

Konsultacja dla handlowców pojazdów ekologicznych

5000 zł za 1h, w której otrzymają Państwo całe nasze doświadczenie i unikną błędów w swojej działalności, które są często bardzo kosztowne. Jest to szczególnie ważne dla początkujących firm, z których większość upada z powodu błędnie podjętych decyzji.

Organizacja importu kontenera poszczególnych sprzedawców

Zależnie od liczby sprzedawców i rodzaju produktów. Średnio 500-1500 zł od sprzedawcy + normalne opłaty transportowe, celno-podatkowe itd., podzielone przez liczbę sprzedawców.

CZĘŚĆ IV. OGŁOSZENIA W KATEGORII USŁUGI, PRACA I WYNAJEM

  1. Ogłoszenia to inaczej oferty bez cen w kategoriach Usługi, Praca i Wynajem, które służą jedynie celom ogłoszeniowym, a nie zawarciu umowy sprzedaży poprzez GO ELECTRIC. W tych kategoriach można również przedstawiać oferty do zakupienia przez GO ELECTRIC (jak inne produkty), które wówczas nie są traktowane jako ogłoszenia, lecz jak inne produkty (oferty z cenami), a więc ich wystawianie jest bezpłatne, pobierana jest tylko prowizja od sprzedaży oraz opcjonalnie opłaty za opcje dodatkowe.
  2. Ogłoszenia mogą być wystawiane tylko w kategoriach Usługi, Praca i Wynajem.
  3. Wszystkie ogłoszenia są bezpłatne, ale Użytkownicy powinni zawsze starać się przeformułować swoje ogłoszenia na oferty kupna, a więc oferty z cenami do zakupu przez GO ELECTRIC wystawione jak każdy inny produkt. Ogłoszenia, które wyraźnie da się wystawić jako oferty sprzedaży, nie będą akceptowane. Przykładem ogłoszenia, które powinno się wystawić jako ofertę sprzedaży przez GO ELECTRIC jest wynajem elektrycznego roweru, e-skutera lub innego e-pojazdu.

CZĘŚĆ V. ROZLICZENIA

A. Rozliczenia należności

  1. Dla każdego Użytkownika rozliczenia prowadzone są oddzielnie dla każdego Konta.
  2. Zarządzanie rozliczeniami odbywa się po zalogowaniu, gdzie każdy Użytkownik ma wgląd w stan rachunku (naliczonych opłat i prowizji oraz wysokości zwrotów, tj. salda rozliczeń) . Użytkownik może uzyskać szczegółowe dane o rozliczeniach na żądanie skierowane do Goelectric.pl za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie GO ELECTRIC. 
  3. Po zakończeniu danego okresu rozliczeniowego, Użytkownik zobowiązany jest do 14 dnia następnego miesiąca uregulować należność na rzecz Goelectric.pl. 
  4. Użytkownicy otrzymujący faktury zobowiązani są do uiszczenia należności wykazanej w tej fakturze w terminie jaki wskazuje faktura. Niezależnie od wystawionej faktury, Użytkownik otrzymuje na koniec okresu rozliczeniowego pocztą elektroniczną informację o wysokości kwoty należnej do zapłaty.
  5. Nieuiszczenie należności w wymaganym terminie może skutkować częściowym bądź całkowitym pozbawieniem funkcjonalności Konta Użytkownika. W takim przypadku warunkiem przywrócenia pełnej funkcjonalności Konta jest uregulowanie wszystkich należności wobec Goelectric.pl. 
  6. Wpłat na rzecz Goelectric.pl dokonuje się na jeden z rachunków bankowych GO ELECTRIC dostępnych w załączniku 7C.

B. Nadpłaty

  1. W przypadku wystąpienia nadpłaty w ramach Konta, Użytkownik może w dowolnym momencie zażądać jej zwrotu, korzystając z odpowiedniego formularza, z zastrzeżeniem, że nadpłata na Koncie w pierwszej kolejności zaliczana będzie na poczet aktualnie naliczonych opłat i prowizji oraz ewentualnego zadłużenia na innych Kontach danego Użytkownika. Nadpłata zwracana jest przelewem podmiotowi dokonującemu wpłaty.
  2. Zwrot nadpłaty zostanie każdorazowo pomniejszony o 50gr opłaty manipulacyjnej, liczonej od kwoty nadpłaty, o jaką wnioskuje Użytkownik, z zastrzeżeniem pkt. 3 poniżej.
  3. Środki pochodzące z wpłat związanych z promocjami Goelectric.pl nie podlegają zwrotowi, a także nie są wliczane do kwoty nadpłaty, o jaką wnioskuje Użytkownik i mogą jedynie być w całości wykorzystane do uregulowania przyszłych zobowiązań wynikających z korzystania przez Użytkownika z usług GO ELECTRIC.
  4. Opłata manipulacyjna, o której mowa w pkt. 2, nie jest pobierana w przypadku, gdy zwracana nadpłata powstała z przyczyn leżących po stronie Goelectric.pl.
  5. W przypadku, gdy zwrot nadpłaty na Koncie łączy się z wystawieniem faktury korygującej dla Użytkownika, warunkiem jego dokonania jest odesłanie przez Użytkownika na adres siedziby Goelectric.pl kopii faktury korygującej z potwierdzeniem jej otrzymania.

C. Zmiany wysokości opłat i prowizji

  1. Goelectric.pl zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości opłat i prowizji. Zmiany te następują w trybie i na zasadach określonych w Regulaminie.
  2. Goelectric.pl zastrzega sobie możliwość okresowego obniżenia opłat i prowizji w ramach ograniczonych czasowo promocji – na zasadach przewidzianych odrębnie dla takich akcji.

D. Faktury

  1. Użytkownicy Konta Firma w celu otrzymania faktur powinni wypełnić odpowiedni formularz oraz przejść pozytywnie weryfikację danych podanych w formularzu do faktur. Dane do faktur muszą być zgodne z danymi podanymi w ustawieniach Konta. Faktury za kolejne miesiące będą wystawiane automatycznie bez konieczności powtarzania czynności wskazanych w zdaniach poprzednich – aż do złożenia przez Użytkownika rezygnacji z otrzymywania faktur. 
  2. Użytkownikom – osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej faktury wystawiane są wyłącznie na ich żądanie. W tym przypadku postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio.
  3. Użytkownik będący podatnikiem podatku od wartości dodanej (VAT) z siedzibą na terytorium kraju Unii Europejskiej innego niż Polska zobowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające zarejestrowanie go jako podatnika w jednym z krajów Unii Europejskiej innym niż Polska oraz wypełnić odpowiedni formularz. Dokumenty potwierdzające rejestrację podatnika oraz dane podane w formularzu poddawane są weryfikacji.
  4. Faktury za dany miesiąc obejmują należności naliczone w tym miesiącu i wystawiane są nie później niż do 15 dnia następnego miesiąca.
  5. Użytkownik jest zobowiązany do aktualizacji danych do faktur niezwłocznie po każdej zmianie. W przypadku aktualizacji danych do faktur (z wyjątkiem danych teleadresowych) zmiana jest możliwa tylko w sytuacji przekształcenia firmy lub innej formy następstwa prawnego. Zmiana następuje po weryfikacji dokumentów potwierdzających następstwo prawne.
  6. Domyślną formą przesyłania faktur jest udostępnianie ich w formie elektronicznej. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie akceptację na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej, w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług, na zasadach opisanych w Regulaminie. 
  7. Dla zapewnienia autentyczności pochodzenia faktur w rozumieniu odrębnych przepisów, faktury będą udostępniane Użytkownikowi w formie elektronicznej wyłącznie po zalogowaniu na jego Konto, przy użyciu loginu i hasła, w sposób umożliwiający pobranie ich do systemu informatycznego Użytkownika.
  8. Dla zapewnienia integralności treści faktur w rozumieniu odrębnych przepisów, faktury udostępniane w formie elektronicznej będą generowane jako pliki w formacie PDF (Portable Document Format), zabezpieczone w sposób uniemożliwiający zmianę danych faktury, w szczególności:
    a. edycję treści dokumentu,
    b. komentowanie,
    c. wypełnianie lub podpisywanie pól formularza,
    d. montaż dokumentu,
    e. kopiowanie zawartości dokumentu,
    f. wydzielanie stron.
  9. Goelectric.pl zastrzega sobie możliwość stosowania dodatkowych rozwiązań technicznych ponad wskazane w punkcie 7 i 8 powyżej, mających na celu zapewnienie autentyczności pochodzenia oraz integralności treści faktur przesyłanych (udostępnianych) w formie elektronicznej.
  10. Użytkownik w każdej chwili może cofnąć akceptację na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej, zgłaszając taką prośbę do goelectric.pl przez formularz kontaktowy. Jako cofnięcie akceptacji na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej uznaje się również:
    a. rezygnację z otrzymywania faktur VAT, dokonaną przez Użytkownika po zalogowaniu na jego Konto i zamknięciu konta Sprzedawcy,
    b. złożenie oświadczenia o rozwiązaniu Umowy przez którąkolwiek ze stron. 
  11. Użytkownik, który cofnął akceptację na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej, może ponownie dokonać akceptacji, zaznaczając odpowiednie pole w ustawieniach swojego Konta.
  12. Akceptacja na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej, jak i cofnięcie akceptacji wywołują skutek od chwili ich dokonania.
  13. Użytkownik otrzymujący faktury VAT przesyłane (udostępniane) w formie elektronicznej zobowiązany jest do ich przechowywania zgodnie z odrębnymi przepisami.
  14. Goelectric.pl zastrzega sobie możliwość wystawienia i przesłania Użytkownikowi faktury w formie papierowej, pomimo dokonania przez Użytkownika akceptacji na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej.

CZĘŚĆ VI. PROCEDURA PRZYZNANIA RABATU TRANZAKCYJNEGO (zwrotu wartości pobranej lub naliczonej prowizji)

  1. W szczególnie uzasadnionych i niezależnych od Sprzedającego przypadkach, gdy Sprzedający zawarł umowę sprzedaży, ale nie ma możliwości otrzymania świadczenia od Kupującego, GO ELECTRIC może przyznać Sprzedającemu rabat transakcyjny na świadczenie usług w ramach GO ELECTRIC w bieżącym okresie rozliczeniowym lub w kolejnych okresach rozliczeniowych.
  2. Wysokość rabatu transakcyjnego nie może przekraczać kwoty prowizji od sprzedaży Towaru, która została uprzednio naliczona lub pobrana przez Goelectric.pl w związku z zawarciem umowy sprzedaży, o której mowa w ust. 1.
  3. W celu otrzymania rabatu transakcyjnego Sprzedający powinien wypełnić odpowiedni formularz dostępny na stosownej stronie GO ELECTRIC, w terminie 45 dni od chwili zawarcia umowy sprzedaży.