Załącznik nr 9 Program Ochrony Kupujących


Załącznik nr 9 Program Ochrony Kupujących (POK) - regulamin

Cześć I. Zasady Ogólne

  1. Goelectric.pl dzięki płatnościom GO ELECTRIC ESCROW (Załącznik nr 7A) może zagwarantować rzeczywistą ochronę zakupów w ramach Programu Ochrony Kupujących i w przeciwieństwie do innych serwisów gwarantuje Kupującemu pełną rekompensatę za zakupy na stronach Goelectric.pl i niezależnie od wielkości kwoty, w przypadku gdy:
    a) zapłacił za Towar, ale go nie otrzymał;
    b) otrzymał Towar niezgodny z zawartą umową, posiadający wartość istotnie niższą od Towaru opisanego w ofercie z winy Sprzedającego.
  2. W przypadkach określonych w pkt 1 ppkt a i b powyżej rekompensata obejmuje wartość doznanej przez Kupującego szkody, nie wyższej jednak niż rzeczywista wartość zakupionego Towaru, do wysokości ceny określonej w parametrach Transakcji. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 ppkt a, Kupujący otrzymuje 100% rekompensaty. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 ppkt b, w zależności od sytuacji (por. pkt 5) i woli Kupującego rekompensata może być całkowita lub częściowa, gdy na przykład Kupujący zgodzi się na ofertę Sprzedającego co do dokonanego zakupu, ale po obniżonej cenie ze względu na stwierdzone przez Kupującego wady produktu.
  3. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 ppkt a i b powyżej, GO ELECTRIC udzieli rekompensaty tylko, jeśli płatności za Towar dokonano za pomocą opcji usług płatniczych udostępnianych w GO ELECTRIC lub bezpośrednio na rachunek bankowy GO ELECTRIC.
  4. Program Ochrony Kupujących umożliwia ponadto Kupującemu rekompensatę kosztów przesyłki, obejmującą wartość doznanej przez Kupującego szkody. Wysokość kwoty rekompensaty za przesyłkę będzie ograniczona do 100 złotych, jeśli wybrano płatności inne niż "Zapłać Przelewem" podczas zakupów na stronach GOELECTRIC.PL.
  5. W sytuacjach sprzecznych relacji Kupującego i Sprzedającego, każdorazowo o wartości rekompensaty POK będzie decydowało GO ELECTRIC po rozpatrzeniu dowodów dostarczonych zarówno przez Kupującego jak i Sprzedającego. 

Część II. Wyłączenia z Programu Ochrony Kupujących

Program Ochrony Kupujących nie obejmuje sytuacji, gdy:

  1. Umowa została zawarta i zrealizowana na zasadach innych niż określono w Regulaminie GO ELECTRIC, w szczególności poza usługą GO ELECTRIC ESCROW, którą automatycznie i bezpłatnie otrzymują wszyscy użytkownicy serwisu goelectric.pl dopóty, dopóki z niej pisemnie nie zrezygnują.
  2. Kupujący naruszał zasady GO ELECTRIC lub nie uregulował wszystkich należności wobec Goelectric.pl.
  3. Kupujący działał z intencją nabycia Towaru wadliwego bądź niezgodnego z opisem.
  4. Kupujący nie podał poprawnych danych kontaktowych.
  5. Kupujący otrzymał inne środki rekompensujące stratę związaną z nabyciem Towaru, który był przedmiotem zgłoszenia.
  6. Oferta nie była zgodna z Regulaminem GO ELECTRIC, w szczególności Towar nie był dopuszczony do obrotu na GO ELECTRIC z uwagi na wykaz towarów zakazanych i dopuszczonych warunkowo, wskazanych w Regulaminie GO ELECTRIC. 
  7. Kupujący nie wyczerpał wszystkich środków rozwiązania konfliktu ze Sprzedającym.

Część III. Zgłoszenie do Programu Ochrony Kupujących

  1. W celu otrzymania rekompensaty z Programu Ochrony Kupujących, Kupujący powinien wypełnić i przesłać do Goelectric.pl w formie elektronicznej formularz dostępny na stronach internetowych GO ELECTRIC (https://goelectric.pl/kontakt) wraz z załącznikami, o których mowa w pkt 1 Część IV poniżej, podając niezbędne dane i opisując przebieg Transakcji i realizacji umowy (dalej: Formularz).
  2. Kupujący jest zobowiązany do przedstawienia GO ELECTRIC potwierdzenia złożenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa na jego szkodę przez Sprzedającego organom ścigania (dalej: Potwierdzenie Złożenia Zawiadomienia), chyba że Goelectric.pl postanowi o rezygnacji z tego wymogu, w przypadkach gdy decyzja o przyznaniu rekompensaty Kupującemu nie budzi wątpliwości (w szczególności gdy Towar nie został dostarczony Kupującemu). Jednocześnie, jeśli okaże się to konieczne do podjęcia decyzji o przyznaniu rekompensaty, Goelectric.pl może żądać dołączenia do Formularza postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa oraz podania przez Kupującego sygnatury akt wszczęcia postępowania (stosowny nr RSD bądź DS).
  3. Formularz winien być wysłany do Goelectric.pl nie wcześniej niż po 14 dniach od dostarczenia towaru, ale nie później niż czas obowiązywania usługi GO ELECTRIC ESCROW (por. Załącznik 7A, pkt 1.4). W uzasadnionych przypadkach termin wskazany powyżej może zostać skrócony lub wydłużony. O skróceniu lub wydłużeniu terminu Kupujący zostanie poinformowany przez Goelectric.pl za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Część IV. Rozpatrzenie zgłoszenia o przyznanie rekompensaty

  1. Goelectric.pl podejmuje decyzję o przyjęciu zgłoszenia w terminie 30 dni roboczych od otrzymania poprawnie wypełnionego Formularza wraz z następującymi załącznikami:
    a) oryginałem bądź kopią dowodu wpłaty kwoty za Towar na konto Sprzedającego. Dowód wpłaty kwoty za Towar na konto Sprzedającego nie jest wymagany w przypadku, w którym Kupujący dokonał wpłaty za Towar za pośrednictwem usług płatniczych udostępnianych w GO ELECTRIC,
    b) kserokopią każdej ze stron dowodu osobistego z numerem i serią, numerem PESEL (w przypadku Konta Junior, kserokopią każdej ze stron legitymacji szkolnej obejmującą następujące dane: numer i seria dokumentu, imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz datę ważności),
    c) kserokopią Potwierdzenia Złożenia Zawiadomienia organom ścigania.
  2. Dane podawane w Formularzu winny być zgodne z prawdą i odpowiadać stanowi faktycznemu na chwilę składania Formularza. W celu weryfikacji informacji oraz danych, Goelectric.pl w trakcie rozpatrywania Formularza może skontaktować się z Kupującym bądź Sprzedającym oraz zażądać dodatkowych dokumentów uwiarygadniających przebieg zdarzeń. W razie gdy powstają wątpliwości co do zasadności roszczenia Kupującego bądź nieścisłości w przedstawionym opisie Transakcji lub nieścisłości związane z realizacją Transakcji, Goelectric.pl ma prawo odmówić przyznania bądź wypłacenia rekompensaty. W uzasadnionych przypadkach przy zaistnieniu przesłanek określonych w pkt 1 ppkt b Część I niniejszego Załącznika, Goelectric.pl może uzależnić wypłatę rekompensaty od przesłania Towaru do siedziby Goelectric.pl. 
  3. Kupujący jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania Goelectric.pl, jeśli w okresie po wysłaniu Formularza zajdą jakiekolwiek zdarzenia powodujące, że jego roszczenie względem Sprzedającego ulegnie zmianie. W szczególności, jeśli otrzyma jakąkolwiek rekompensatę bądź odszkodowanie, bądź gdy Sprzedający naprawi w części bądź całości szkodę, którą poniósł Kupujący, lub jej skutki.
  4. Jeśli w trakcie rozpatrywania Formularza sytuacja zostanie wyjaśniona na korzyść Kupującego, poprzez otrzymanie przez niego Towaru lub zwrotu pieniędzy, rekompensata nie zostanie przyznana.
  5. W razie gdy Kupujący otrzymał świadczenie nienależne bądź Sprzedający naprawił powstałą szkodę, Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni, zwrotu otrzymanej od Goelectric.pl rekompensaty na rachunek podany w Załączniku 7C.
  6. W przypadku podjęcia przez Goelectric.pl decyzji o wypłacie rekompensaty z tytułu Programu Ochrony Kupujących konto Sprzedającego może zostać zablokowane do chwili wyjaśnienia sprawy lub zwrotu wypłaconej rekompensaty.