Załącznik nr 2 - Zasady tworzenia opisu Transakcji


Załącznik nr 2: Zasady tworzenia opisu Transakcji;

Artykuł 1. TREŚĆ OFERTY

  1. W celu stworzenia opisu Transakcji Sprzedający wypełnia dostępny na stosownej stronie GO ELECTRIC formularz sprzedaży, w którym należy w szczególności zamieścić tytuł Transakcji, opis Towaru, określić jego kategorię oraz rodzaj i sposób przeprowadzenia Transakcji (w tym określić czas trwania Transakcji oraz zgodnie z wyborem: określić cenę wywoławczą, opcjonalnie cenę minimalną i zaznaczyć, czy ma zostać wprowadzona opcja Kup Teraz) oraz warunki dotyczące płatności. Opis Transakcji powinien być uzupełniony o co najmniej jedno zdjęcie prezentujące oferowany Towar. W formularzu sprzedaży Sprzedający może również, wybierając opcje dodatkowe, ustalić szczególny sposób prezentacji i promocji Transakcji w GO ELECTRIC.
  2. Zabronione jest umieszczanie w opisie Transakcji treści naruszających przepisy prawa, Regulaminu GO ELECTRIC, a także słów, wyrażeń bądź zwrotów, które zostały użyte niezgodnie z normami obyczajowymi oraz treści drastycznych.
  3. Dopuszczalne jest prezentowanie w Ofercie przez Użytkownika treści, które zapisane są na serwerach zewnętrznych (nienależących do Goelectric.pl), jednakże nie mogą to być treści istotne.
  4. W polu „Opis” Oferty oraz w jej tytule mogą być umieszczane wyłącznie informacje dotyczące oferowanego Towaru. Należy tu również umieścić takie informacje jak szczegóły dotyczące dostawy, warunki gwarancji, opis procedury reklamacyjnej jak naprawy oraz informacje dotyczące odstąpienia od umowy. Pozostałe informacje należy umieścić w odpowiednich zakładkach, zaś dane kontaktowe oraz wszelkie inne informacje dotyczące sprzedającego w zakładce „Profil sprzedawcy”.
  5. Zdjęcia zamieszczone w Ofercie muszą dotyczyć wyłącznie oferowanego Towaru. Dozwolone jest przedstawienie Towaru w kontekście jego zastosowania lub aranżacji. Zdjęcia mogą prezentować certyfikaty, technologie, elementy graficzne (np. strzałki). Zabronione są napisy poza wyjątkami: logo marki/producenta, oznaczenia kolorów i wzorów oraz liczby i jednostki. 
  6. Banery na liście ofert nie mogą zawierać reklam, treści promocyjnych i ogłoszeniowych dotyczących działalności prowadzonej poza GO ELECTRIC oraz danych kontaktowych. Dozwolone jest logo marki/producenta.
  7. Nagłówki muszą dotyczyć oferowanego Towaru. Nie mogą zawierać tekstu, logo Sprzedawcy oraz danych kontaktowych. Zakazane są również treści promocyjne i ogłoszeniowe dotyczące działalności prowadzonej poza GO ELECTRIC. Dozwolone jest logo marki/producenta.
  8. Załączniki do Oferty muszą dotyczyć oferowanego przedmiotu. Nie mogą powielać informacji umieszczonych w polu „Opis”. Treść załącznika musi być adekwatna do typu wybranego załącznika. Informacje zawarte w załącznikach nie mogą naruszać pozostałych postanowień Regulaminu GO ELECTRIC.
  9. Oferta nie może zawierać reklam, treści promocyjnych i ogłoszeniowych (np. propozycji „kupię/zamienię”) oraz innych elementów ułatwiających zakup towarów i usług poza GO ELECTRIC.
  10. Niedopuszczalne jest pozostawienie Kupującemu w ramach Oferty wyboru co do jednej bądź kilku istotnych cech Towaru, takich jak np. rozmiar, model itp. W Ofercie obejmującej wiele sztuk Towaru, dopuszczalne jest umożliwienie wyboru koloru bądź wzoru graficznego pod warunkiem, że Sprzedający prezentuje aktualną informację o ilości dostępnych kolorów lub wzorów graficznych. 
  11. W przypadku Ofert wielowariantowych dozwolone jest łączenie Ofert z Towarami, które mają takie same przeznaczenie, są tej samej marki oraz wystawione są w tej samej kategorii.
  12. Zabronione jest umieszczanie w treści Oferty, w tym w jej tytule i parametrach, słów kluczowych w celu manipulowania wynikami wyszukiwania Towarów w GO ELECTRIC. 
  13. Elementy HTML, JavaScript, Java lub innych języków programowania bądź jakiekolwiek inne technologie nie mogą być stosowane do jakichkolwiek działań negatywnie wpływających na funkcjonowanie GO ELECTRIC lub wprowadzających innych Użytkowników w błąd. 
  14. W treści Oferty Sprzedający może zamieszczać adresy stron internetowych(w jakiejkolwiek formie np. odsyłaczy, linków) wyłącznie w przypadku, gdy:
    a. za ich pośrednictwem nie jest prowadzona działalność handlowa, a treści, do których odsyłają, służą wyłącznie do poszerzenia informacji o Towarze;
    b. jest to przedmiot Oferty, np. domena internetowa, usługa hostingowa, serwis internetowy.
  15. W ramach Oferty Sprzedający może udzielić rabatu lub zaoferować bezpłatny dodatek do Towaru (gratis), pod warunkiem, że Kupujący otrzymujący rabat lub bezpłatny dodatek nie jest wyłaniany w drodze losowania. Zarówno rabat jak i gratis muszą być określone w sposób jednoznaczny.
  16. Sprzedający zobowiązany jest wskazać w treści Oferty informacje o terminie realizacji zamówienia (czas wysyłki).
  17. Cena Towaru określona w Ofercie przez Sprzedającego musi być wskazana w wysokości brutto.
  18. Zabronione jest umieszczanie w treści Oferty informacji, które w jakikolwiek sposób różnicują sytuację Kupujących w zakresie korzystania z usługi płatniczej określonej w Załączniku nr 7 do Regulaminu.
  19. Jak opisano w punktach 4 i 16 powyżej, Sprzedawca jest zobowiązany umieszczać czytelne informacje w każdej ofercie dt. gwarancji, reklamacji, napraw, czasu realizacji zamówienia oraz zwrotów, tj. np. czy Sprzedawca wymaga od Kupującego wypełnienia Formularza odstąpienia od umowy. Powinny one się znajdować na końcu opisu oferty w kilku linijkach tekstu. Jeśli chodzi w szczególności o czas na zwrot, Sprzedawca może go nie podawać i nie może podać mniejszego niż gwarantowany przez Program Ochrony Kupujących GO ELECTRIC (Załącznik nr 9) niezależnie czy są to towary nowe, odnowione czy używane. Również jeśli Sprzedający nie udziela ani gwarancji ani napraw, musi zostać to wyraźnie napisane w ofercie. Dodatkowo, jeśli Sprzedawca ma wspólne warunki dla wszystkich swoich produktów, może je krótko wprowadzić do swojego profilu Sprzedawcy w GO ELECTRIC. 

Artykuł 2. ZDJĘCIA (MINIATURKI)

Sprzedający zobowiązany jest przedstawić Towar na co najmniej jednym zdjęciu (miniaturce) umieszczonym na serwerze należącym do Goelectric.pl. Zdjęcie to musi spełniać poniższe wymagania:

  1. Prezentacja Towaru na zdjęciu musi mieć taką formę i postać, aby nie budziła wątpliwości, co do faktycznego i rzeczywistego przedmiotu sprzedaży, w ramach danej Oferty.
  2. Towar prezentowany powinien być na białym, jednolitym tle (RGB 255.255.255). Wyjątek stanowią książki, filmy, muzyka i oprogramowanie, których okładka może wypełniać całą powierzchnię zdjęcia oraz zdjęcia w kategorii "Odzież", a także w Ofertach publikowanych w ramach Strefy Marek GO ELECTRIC, dla których odrębne umowy z podmiotami współpracującymi z Goelectric.pl mogą określać w sposób odmienny warunki prezentacji Towarów. Miniaturka nie może zawierać jakichkolwiek dodatkowych elementów, w szczególności tekstów, elementów graficznych, ramek, logotypów itp., z zastrzeżeniem że logotyp może być umieszczony wyłącznie w przypadku zdjęć w Ofertach publikowanych w ramach Strefy Marek GO ELECTRIC.
  3. W przypadku gdy zdjęcie Towaru nie pozwala na przedstawienie jego istotnych cech (kolor, smak, zapach) dozwolone jest graficzne określenie ich na miniaturce.
  4. Dozwolone jest przedstawienie Towaru w kontekście jego zastosowania lub aranżacji. 
  5. Dopuszczalne jest zaprezentowanie na zdjęciu (miniaturce) rysunku technicznego dotyczącego oferowanego Towaru.

Artykuł 3. OPCJE DODATKOWE

Sprzedającemu podczas tworzenia Oferty udostępnione są odpłatnie następujące opcje dodatkowe:

  1. wyróżnienie produktu lub firmy jako baner na stronie głównej,
  2. wyróżnienie jako miniaturka loga wśród producentów i dostawców,
  3. inne wyróżnienia oferowane indywidualnie.

Artykuł 4. WIADOMOŚĆ DLA KUPUJĄCEGO

Sprzedający może w ramach potwierdzenia, o którym mowa w art. 7.4 Regulaminu, zamieścić dodatkowe informacje związane z zawarciem umowy. Wiadomość ta nie może naruszać obowiązujących przepisów prawa lub Regulaminu, w szczególności zawierać:

  1. Adresów stron internetowych (w jakiejkolwiek formie np. odsyłaczy, linków), za pośrednictwem których prowadzona jest działalność handlowa;
  2. Reklam, treści promocyjnych i ogłoszeniowych oraz innych elementów ułatwiających zakup towarów i usług poza GO ELECTRIC;
  3. Informacji sprzecznych z treścią Oferty.