Wybór błotników do roweru MTB nie należy do łatwych i oczywistych. Poniżej prezentujemy trzy rozwiązania, które zastosowaliśmy w naszych rowerach Tornado 28 i 26 cali.

1) najprostsze i najszybsze rozwiązanie: Błotniki dedykowane do rowerów MTB, np. SKS XL. Montaż jest tu dopasowany do tego typu rowerów, dlatego nie jest trudny i nie trzeba nic robić nadzwyczajnego, tylko to, co w instrukcji producenta błotników:

goelectric Tornado 28

goelectric Tornado 28

Jak mozemy zobaczyć na zdjęciach zamontowano tu tylko błotniki SKS - na przodzie SKS Shockboard XL, zaś z tyłu SKS X-Tra-Dry XL (którego zdjęcie jest również na samej górze tego postu). Rozwiązanie to jednak, pomimo że najprostsze i przystosowane do tych rowerów, nie chroni całkowicie nas przed błotem. Dlatego można zastosować coś innego lub dodatkowego, jak poniżej.

2) Drugie rozwiązanie: Kupujemy błotniki do rowerów trekingowych lub innych podobnych lub zwykłych rowerów, np. błotniki SKS z serii Velo. Zastosowane przez nas błotniki z tej serii sprawdziły się dobrze. Ich montaż na przodzie nie powinien spowodować wiele trudności, ale z tyłem trzeba trochę wysiłku, gdyż powinno się przymocować błotnik do ramy oraz do bagażnika - do tego ostatniego najlepiej obejmami hydraulicznymi ślimakowymi lub takimi jak pokazano na zdjęciach poniżej (srebrne obejmy ze śrubami na żeberkach bagażnika - dwie takie by się przydały dla solidnego przymocowania do bagażnika, oczywiście nie musi być kolor srebrny). Proszę się jednak nie sugerować naszymi błotnikami, gdyż ciągle ich przybywa i pewnie można znaleźć coś dla siebie najlepszego, a może nawet łatwiejszego w montażu. Polecamy np. błotniki firmy SKS, gdyż są one ładne i solidne: https://www.sks-germany.com/en/productcategories/mudguards/

erower Tornado

erower Tornado

erower Tornado - tył

3) Wreszcie trzecie, i naszym zdaniem najlepsze, rozwiązanie łączące łatwość montażu pierwszego i kompleksowość ochrony drugiego - Błotniki SKS Veloflexx 65. Występują one w dwóch wersjach 26 i 29 cali, które pasują do rowerów odpowiednio: Tornado 26 i 28 cali. Producent ułatwił montaż tych błotników zaczepami na rzepy lub gumki. Na zdjęciu tylnego błotnika widać, że dodaliśmy z pomocą nitownicy dodatkowe części innego błotnika w miejscu szpar, które są charakterystyczne dla tego błotnika. To po to, aby całkowicie wyeliminować prawdopodobieństwo ochlapania kierowcy.

Błotniki SKS Veloflexx 65 w rowerze Goelectric Tornado 26

Błotniki SKS Veloflexx 65 w rowerze Goelectric Tornado 26

4) Istnieją pewnie jeszcze inne dobre rozwiązania i błotniki - prosimy podzielcie się z nami.